Procedury z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu [AML], ustawy o ochronie danych osobowych [RODO] i ustawy o ochronie Sygnalistów dla pośredników w obrocie nieruchomościami – pełna dokumentacja.
AML w biurze nieruchomości
1. Aspekty prawne dot. prania pieniędzy i finansowania terroryzmu;
• Dyrektywa AML, nowelizacja ustawy.
2. Definicja „brudnych pieniędzy” i ich przykłady w obrocie gospodarczym.
3. Metody i fazy „prania brudnych pieniędzy”.
4. Ustawa AML a zawody rynku nieruchomości.
5. Działania podejmowane przy stosowaniu środków należytej staranności;
• Szacowanie ryzyka w oparciu o środki bezpieczeństwa finansowego i analizę transakcji,
• Stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego,
• Rejestrowanie transakcji podejrzanych,
• Raportowanie do Głównego Inspektora Informacji Finansowej.
6. Odpowiedzialność karna i finansowa w zakresie stosowania przepisów.
RODO w biurze nieruchomości
1. Podstawy prawne dot. ochrony danych osobowych.
2. Kategorie danych osobowych.
3. Zasady przetwarzania danych osobowych.
4. Obowiązki przedsiębiorcy jako administrator danych osobowych.
5. Wdrażanie przepisów, RODO w biurze nieruchomości – dokumenty, procedury.
6. Jaka jest odpowiedzialność za naruszenie przepisów RODO.
Sygnalista w biurze nieruchomości
1. Ustawa o ochronie Sygnalistów.
2. Kto jest sygnalistą i kogo ta ustawa dotyczy.
3. Co trzeba przygotować w firmie by spełniać wymogi ustawy w zakresie ochrony sygnalistów.
4. Jakie obowiązki i procedury nakłada ustawa na przedsiębiorców - pośredników, agentów nieruchomości.
5. Jakie dokumenty i procedury należy przygotować w biurze.
6. Co grozi za brak przestrzegania przepisów ustawy o ochronie sygnalistów.
Procedury, dokumenty AML, RODO, Sygnaliści - case study.